فروش شن و ماسه در اصفهانماسه

ماسه دوبار شور

فروش ماسه دوبار شور، قیمت ماسه دوبار شور، ماسه طبیعی دوبار شور در اصفهان

در تولید ماسه طبیعی دوبار شور، ماسه ها ابتدا با دستگاه های خاصی، دوبار شسته و الک می‌شوند و پس از شستشو، ماسه از لحاظ دانه بندی تمیزتر گردیده و مقدار مواد ریزتر از الک ۷۵ میکرون آن بسیار کم است.

ماسه طبیعی دوبار شور

ماسه دوبارشور یا ماسه طبیعی دوبارشور در دسته بندی ۰ تا ۶ میلی متر (طبیعی ۰۶) و ۰ تا ۸ میلی متر ( ماسه طبیعی ۰۸) دانه بندی می شود. شکل ظاهری سنگدانه های ماسه طبیعی دوبارشور، با گوشه های گرد می باشد و به دلیل داشتن سطح صاف و صیقلی، اصطکاک کمتری داشته و در ملات های ماسه سیمان، زیر ماله بنا بهتر شکل می گیرند و زیر آجر یا فرش موزائیک یا فرش سنگ پهن می شوند و در بتن ریزی نیز روی همدیگر لغزیده و حجم قالب را پر می نمایند.

شکل ظاهر سنگدانه های ماسه شکسته تیزگوشه هستند. و لذا هر کدام از دانه های ماسه طبیعی یا مصنوعی در موارد مختلف کاربرد خاص خود را دارند. برای تهیه ماسه دوبارشور سفارشی، طبق فرایند بالا این کار صورت میگیرد. ابتدا شن و ماسه برگرفته از بسترهای طبیعی نظیر رودخانه یا معادن را به کارخانه انتقال داده و با استفاده از تجهیزات خاص شستشو می دهند تا خاک و گل و لای و مواد زائد آن به طور کامل پاک شود. پس از آن ماسه ها را توسط الک های استاندارد و مخصوص، بر حسب نیاز مشتری دسته بندی و عرضه می کنند.

دسته بندی شن و ماسه

کاربرد ماسه دو بار شور

ماسه دوبارشور برای بتن ریزی به دلیل عاری بودن از هر گونه مواد اضافی، بسیار مناسب است. همچنین ماسه دوبارشور برای تهیه ملات های ساختمانی به ویژه ملات ساختمانی برای پروژه های حساس کاربردی می باشد. ماسه دوبار شور در واقع ترکیبی از ماسه شسته و ماسه شکسته است. لذا ماسه طبیعی دوبار شسته شده ویژه که مطرح میشود مطابق با استاندارد ۳۰۲ است و کاربردهای گوناگونی نیز مانند سایر انواع مصالح ساختمانی دارد که در ادامه به طورمختصر به آنها اشاره میکینم:

  • مناسب برای بتن ریزی
  • فاقد خاک
  • ماسه مخصوص سنگ نما
  • مناسب برای بتن ها و ملات های حساس

ماسه طبیعی دوبار شور ویژه طبق استاندارد ۳۰۲

  • ماسه مخصوص سنگ نما
  • بدون خاکه و تمیز
  • مناسب برای بتن ریزی
  • دوبار شسته شده واقعی
  • مناسب برای بتن ها

تفاوت شن و ماسه طبیعی و شکسته

شن و ماسه طبیعی، از روی هم غلطیدن تکه های سنگ در اثر جریان آب رودخانه ها و خرد شدن آنها تولید می شود و راهی طولانی را با سنگ های دیگر در بستر رودخانه طی می نماید (تقریباً قطعه سنگهای درشت تر مانند آسیاب ساچمه ای نسبت به قطعات ریزتر عمل می نماید) در نتیجه دانه های شن و ماسه حاصل از جریان آب رودخانه گرد گوشه بوده در صورتی که دانه های شن و ماسه شکسته، تیز گوشه است.

دانه های گرد گوشه به علت آنکه سطح آنها صیقلی می باشد، دارای اصطحکاک داخلی کمتری بوده و بهتر به روی هم می لغزد و در نتیجه در ملات های ماسه سیمان بهتر زیر ماله بنا شکل می گیرند و زیر آجر یا فرش موزائیک یا فرش سنگ پهن می شوند و در بتن ریزی نیز روی همدیگر لغزیده و حجم قالب را پر می نمایند.

 در صورتی که شن و ماسه شکسته به علت تیز گوشه بودن و اصطحکاک داخلی بالا بین دانه ها، دارای لغزندگی مناسب به روی هم نیستند. ولی دانه های شکسته به علت همین اصطحکاک داخلی زیاد و تیز گوشه بودن در راه سازی مخصوصاً در قسمت روسازی راه بیشتر مورد مصرف دارند.

در بتن ریزی اگر از مصالح شکسته استفاده شود برای جابجائی بتن در قالب و پر کردن تمام زوایای آن باید دقت بیشتر بعمل آورد. ولی در این نوع مصالح قطعه ریخته شده در شرایط مساوی دارای مقاومت فشاری و کششی بیشتری نسبت به شن و ماسه طبیعی می باشد.

شن و ماسه طبیعی دارای مواد اضافی فراوانی از جمله چوب و سایر مواد آلی می باشد که تمامی آنها برای قطعات بتنی و ملات مضر است و مهم تر از همه شن و ماسه طبیعی به مقدار زیادی دارای دانه های ریزتر می باشد که اصطلاحا به آن خاک گویند که اگر درصد این دانه های عبوری از الک ۲۰۰میکرون با توجه به نوع بتن بر طبق استاندارد ملی از ۳یا ۵ درصد در ماسه زیادتر باشد بصورت فیلم نازکی روی دانه را پوشانیده و مانع اتصال آن با سیمان و در نتیجه با دانه های مجاور می گردد که این خود موجب تضعیف قطعۀ بتنی خواهد شد.

ماسه دوبار شور اصفهان

جهت خرید ماسه دوبار شور در اصفهان یا دریافت قیمت ماسه طبیعی دوبار شور اصفهان و مشاهده قیمت ماسه دوبار شور اصفهان و مشاهده معدن شن و ماسه اصفهان، بهترین ماسه برای بلوک، قیمت ماسه دوبار شور، ماسه دوبار شور برای کاکتوس، قیمت ماسه یکبار شور با شماره ۰۹۱۳۴۴۷۱۳۵۸ ، شن و ماسه شنتک، تماس حاصل نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا