فروش شن و ماسه در اصفهان

فروش شن و ماسه در استان اصفهان

فروش شن و ماسه در شهر اصفهان، قیمت سیمان و قیمت مصالح ساختمانی و قیمت شن و ماسه در استان اصفهان

فروش شن و ماسه در استان اصفهان

فروش شن و ماسه در استان اصفهان، توسط معادن شنکت اصفهان، در جهت تأمین مصالح ساختمانی مورد نیاز همشهریان و پیمانکاران عزیز انجام می‌شود، شنتک با داشتن معادن شن و ماسه مختلف در اصفهان، محصولات خود شامل ماسه بادی، شن بادومی رودخانه ای، ماسه ۰۵ (ماسه صفر پنج)، ماسه ۰۳ (ماسه صفر سه)، ماسه بادومی، شن نخودی، شن سبز (با کیفیت ترین شن سبز در اصفهان)،ماسه شکسته، ماسه طبیعی دوبار شور، ماسه سنگ طبیعی، ریزدانه طبیعی و شکسته ۰۵، شن مخلوط رودخانه ای جهت مصرف در بتن را طبق استانداردها در محدوده شهر اصفهان ارائه می دهد.

شن و ماسه اصفهان

فروش شن و ماسه اصفهان، فروش انواع شن و ماسه، با نازلترین قیمت و بهترین کیفیت در اصفهان توسط شنتک انجام می شود. در صورتی که ساکن استان اصفهان و یا کلیه شهر های این استان می‌باشید و قصد خرید ماسه و شن در اصفهان دارید به منظور آگاهی از قیمت شن و ماسه اصفهان با شماره ۰۹۱۳۴۴۷۱۳۵۸ ، شن و ماسه شنتک، تماس حاصل نمایید.

قیمت شن و ماسه استان اصفهان

شنتک

جنس و کیفیت شن و ماسه نقاط مختلف کشور با هم تفاوت بسیاری دارد ولی همه آنها دارای کاربرد های یکسانی در تعداد بیشماری از صنایع از جمله در راه‌سازی و ساختمان‌سازی می‌باشند. در صورتی که ساکن استان اصفهان و یا کلیه شهر های این استان می باشید و قصد خرید ماسه و شن را دارید به منظور آگاهی از قیمت شن و ماسه اصفهان ا شماره ۰۹۱۳۴۴۷۱۳۵۸ ، شن و ماسه شنتک، همراه باشید.

ماسه چیست؟

هرگاه تخته سنگ بزرگی در معرض باد ، باران و یخ بندان قرار گیرد و به ذرات ریز تری متلاشی شود، به طوری که ابعاد ذرات مزبور از یک صدم میلی متر تا دو میلی متر برسد، این ذرات را ماسه می نامند، که دارای رنگ های متفاوتی مانند قهوه ای و نارنجی دارند.

انواع ماسه

  • ماسه طبیعی
  • ماسه مصنوعی

ماسه طبیعی

شامل ماسه های رودخانه ای و ماسه های بادی، مثل ماسه کنار رودخانه، مستقیماً از منابع طبیعی، استخراج و استفاده می شود و هیچ گونه کار اضافی روی آن انجام نمی شود.

ماسه مصنوعی

در این حالت معادن طبیعی را شناسایی کرده، و آن را الک و ناخالصی هایی مثل آهک را حذف می کنند و در نهایت خرد و گردشان می کنند.

خواص ماسه

انواع ماسه به مصالح ساختمانی مانند آسفالت و بتن؛ حجم، استحکام و خواص دیگر را اضافه می کند، همچنین ماسه به عنوان یک ماده تزئینی در محوطه سازی، تولید شیشه و به عنوان یک ماده قالب گیری برای ریخته گری فلز استفاده می شود. ماسه مهم ترین ماده برای ساخت و ساز است.

ماسه طبیعی دوبار شور

در تولید بتن، مهم ترین موضوع، مقاومت بتن است و به همین جهت لازم است میزان خاک ماسه کم باشد تا مقاومت آن افزایش یابد. همچنین در تولید دوغاب سنگ‌ها و کاشی‌ها هم هدف افزایش مقاومت و پر کردن خلل و فرج های پشت سنگ یا کاشی است که همه این ویژگی ها را ماسه طبیعی دوبار شور دارد.

دسته بندی ماسه از نظر میزان خاک

  1. ماسه طبیعی دوبار شور
  2. ماسه شکسته شسته
  3. ماسه کفی

۱٫ ماسه طبیعی دوبار شور

این ماسه خاک بسیار کمی دارد و به راحتی فضاهای خالی را پر می کند، به همین دلیل از این نوع ماسه در تولید بتن و دوغاب سنگ ها و کاشی ها استفاده می‌شود.

۲٫ ماسه شکسته شسته

این ماسه در صورتی که میزان خاک قابل قبولی داشته باشد، در تولید ملات دیوار چینی مورد استفاده قرار می گیرد. برای پخش کردن ملات در میان ردیف های چیده شده دیوار، مقداری خاک موجب کارکرد بهتر ملات می‌شود.

۳٫ ماسه کفی

خاک این ماسه از ماسه شکسته بیشتر است و در نتیجه شکل پذیری بیشتری دارد. خاک موجب می شود در شیب بندی کف و سیمان کاری، حرکت شمشه راحت تر و سریع تر انجام شود. البته باید دقت کرد که خاک این نوع ماسه بیشتر از ۴ درصد نشود.

تفاوت شن و ماسه

دسته بندی شن و ماسه

تفاوت آن ها در نوع و دانه بندی آن هاست. ذراتی که اندازه آن ها تا ۲ میلی متر است ماسه و به ذراتی که دارای سایزی از ۲ تا ۳۰ میلی متر هستند را شن می‌گویند.

انواع شن

  • شن شکسته یا مصنوعی
  • شن طبیعی یا رودخانه ای
  • شن درشت

شن شکسته یا مصنوعی

برای تولید انواع شن شکسته، تکه سنگ های درشت را بعد از تعیین جنس آن در سنگ شکن های مختلف شکسته و آن را به وسیله الک های مخصوص، طبق نیاز مصرف کننده یا استاندارد دانه بندی می کنند.

شن طبیعی یا رودخانه ای

این شن در رودخانه ها و سواحل دریاها وجود دارد و دارای گوشه های گرد می باشد. سایز این نوع شن کوچک و نرم است.

شن درشت

به شنی گفته می شود که از اعماق چاه های عمیق استخراج می شوند و معمولا به رنگ های قرمز یا نارنجی هستند، این شن نسبت به شن رودخانه ای دارای ذرات بزرگتری است که به همین سبب به این نام معروف شده است.

دسته بندی شن از نظر میزان خاک

  1. شن نخودی
  2. شن بادامی
  3. شن ۰۳
  4. شن ۰۵

۱٫ شن نخودی

طبق رده بندی استاندارد جهانی و ملی ایران، محدوده دانه بندی شن نخودی از ۶ تا ۱۲ میلی متر می باشد. که شن هایی با این سایز دانه بندی را شن نخودی می نامند.

این سنگ های کوچک و نرم که در نزدیکی ساحل ها و پهنه های آبی یافت می شوند،بر خلاف شن بادامی دارای لبه های گردی است و لغزندگی دارد. این تحرک و لغزندگی در بعضی از شرایط کاربرد آن  را محدود می کند. و بیشتر در رنگ های زرد نخودی، فندقی، طیف های خاکستری، سفید و مات دیده می شوند.

۲٫ شن بادامی

طبق رده بندی استاندارد جهانی و ملی ایران محدوده دانه بندی شن بادامی از ۱۲ تا ۲۵ میلی متر می باشد که شن هایی با این سایز دانه بندی را شن بادامی می نامند.

کاربرد شن بادامی

شن بادامی کاربرد های زیادی دارد، البته بیشتر در پروژه های زیر زمینی از آن استفاده می شود. بسیاری از پیمانکاران از آن به عنوان لایه زیرین بتن استفاده می کنند. با توجه به دوام زیاد برای پشتیبانی راه های زهکشی و بستر لوله ها نیز مناسب است.

شن بادامی کاربرد تزیینی برای ایجاد راه پیاده رو در باغ ها نیز دارد. البته به دلیل ناهموار بودن ممکن است برای برخی از کاربرد ها با احتیاط از آن استفاده شود.

۳٫ شن ۰۳ (شن صفر سه)

شن ۰۳ ترکیبی از سنگ ریزه و ماسه می باشد، در این نوع شن بخاطر وجود ماسه زیاد نرم تر می باشد.

کاربرد شن ۰۳

برای کارهای نازک کاری، بیشتر مثل کاشی و سرامیک و… استفاده می شود. و برای تهیه ملات به سیمان کمتری نیاز دارد.

۴٫ شن ۰۵ (شن صفر پنج)

شن ۰۵: شنی است که بیشتر برای بتن ریزی و برای ملات کاری استفاده می گردد و نسبت به شن ۰۳ از لحاظ دانه بندی درشت تر می باشد.

قبلا در ساختمان از شن ۰۸ استفاده می شده است که نظام مهندسی و اداره صنایع و معادن و استانداری تولید شن ۰۸ را ممنوع و شن ۰۵ را توصیه کرده است. فروش شن و ماسه در استان اصفهان و قیمت ماسه ۰۵ شسته طبیعی اصفهان (هر تن) به نوع دانه بندی آن بستگی دارد.

شن مناسب بتن

سنگ دانه های درشت که بر روی الک شماره ۴ و ۴/۷۵ میلی متر مانده باشند. این سنگدانه ها باید محکم و مقاوم باشند. همچنین نباید درصد سایش آن ها بیش از ۴۰ درصد باشد.

فروش شن و ماسه در شهر اصفهان

شن و ماسه شنتک

جهت فروش شن و ماسه در استان اصفهان و جهت خرید شن و ماسه در اصفهان یا دریافت قیمت شن و ماسه اصفهان و مشاهده لیست معادن شن و ماسه اصفهان و مشاهده معدن شن و ماسه اصفهان با شماره ۰۹۱۳۴۴۷۱۳۵۸ ، شن و ماسه شنتک، تماس حاصل نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا